lördag 1 mars 2008

Snacka om långsint...



-Den där gamla hallmattan var det väl inte så mycket med, den har du väl bara ärvt eller köpt på någon auktion. Var inte så gammalmodig, här behöver det moderniseras sa jag till matte.









-Vad är detta, vem har gnagt på kökssoffan? sa matte. Ja just jag det var ju jag, men det var lääänge sen. Jag ville bara se vad det var för färg under det röda. Om det hade varit blått hade Knut Knutson på Antikrundan blivit överlycklig, det har jag sett, men det var visst inte blått...







I morse när vi vaknade var matte som ni ser på hugget med kameran. Jag började ana oråd så jag var tvungen att smyga efter och se vad hon gjorde. Som jag trodde så var det något dåligt.

-Vad gör du? försökte jag lite försiktigt. - Här ska det dokumenteras! sa min matte lite snäsigt. Jag visste väl att hon var en långsint typ. Hon fortsatte, med kameran i högsta hugg, knäppa kort på deras fina skåp i sovrummet som jag bara gnagt liiiite i hörnet på. Och det var en bedrift kan jag säga, jag var tvungen att sticka ut munnen genom ett kompostgaller för att komma åt att gnaga, jobbigt.


-Ända sen jag kom hit har jag irriterat mig på de där fula köksstolarna, det där lär väl vara gammalt Ikea från 80-talet gissar jag, försökte jag släta över.



(Som tur är så började batteriet i kameran ta slut så det verkade snart vara slut på dokumentationen.)




-Ja jag vet att du tycker om den där fåtöljen som din pappa har köpt åt dig matte. Det gör jag också, den var jättegod. Matte rättade mig och sa att hennes pappa köpt den åt den svarta katten för att det skulle passa så bra med en helsvart katt i en vinröd fåtölj.


(Ja det kom jag väl ihåg, vad f--n tror du jag bet sönder den för, här finns det bara en favorit som ska vara i centrum nuförtiden...)

Inga kommentarer: