tisdag 4 mars 2008

Pantaaa mera!

Jag har funderat lite, jag är ju snart ett år så då är det väl dags för en hund att börja tänka lite på sin framtid. Jag har ägnat mycket tid i soffan och fåtöljen åt att fundera på vad jag ska bli när jag blir stor.
Vad kan man jobba med som whippet? Jag är dålig på att städa efter mig tycker husse, så den kategorin av jobb har jag strukit. Om jag jobbade i fruktdisken på någon affär skulle jag nog äta så mycket frukt så jag fick löneavdrag.
Men så slog det mig plötsligt! Jag ska bli pantare! Alltså en sån här som tuggar sönder pantflaskorna i affären för det är jag jättebra på. Matte frågade hånfullt var kvittot skulle komma ut men det bemödade jag mig inte ens att svara på.



Hon verkar fortfarande lite lättirriterad den där matte. Idag när jag tuggade på min flaska sa hon att det kändes som hon lika gärna kunde bo på Coop stormarknad för det lät så mycket när jag tuggade så när hon blundade kändes det som hon stod bredvid den pantmaskinen.




Snacka om att få stöd hemifrån, här försöker man komma på sätt att dra sitt strå till stacken. Nu tänker jag fortsätta vara en soffliggare om det ska vara på det här viset!

Inga kommentarer: