tisdag 25 mars 2008

Sömnlös i Sandviken...

På påskaftonen åkte vi till min mattes föräldrar. Först när vi kom dit bjöd de på mat och sedan åkte vi ut på en biltur. När vi kom hem gick vi upp och hälsade på min mattes farmor och farfar. Mattes farmor ville ge mig glass men matte sa nej eftersom jag har varit lite kinkig och inte velat äta mitt tråkiga torrfoder. Jag fick såklart ingen glass och inte lika mycket godis som jag brukar få hos min mattes föräldrar heller bara för det. De säger ju att omväxling förnöjer och om jag hade fått lite glass och hundgodis så hade jag kanske, kanske ätit lite av mitt torrfoder. Men det får aldrig matte veta nu när hon är så sträng och vägrar ge mig alternativ till mitt torrfoder.
När vi skulle gå och lägga oss ville jag inte följa med min dumma matte och husse ner i källaren. Jag stod kvar vid dörren och hoppades att mattes snälla föräldrar skulle höra mina nödrop och låta mig sova i deras säng och äta ett smörgåsbord av skinkbitar, smörgåsar, fläskkotletter och annat gott en whippet kan tänkas tycka om att bli tillstucken i smyg under bordet av sådana som är snälla... Men till slut blev jag tvungen att ge upp och gå till min bädd.




Va! Ska jag bli tvungen att sova själv på golvet?




Jag döör....









Va! Får jag komma upp i sängen?




Zzzzz... Matte, maka på benen så jag får plats. Du vill väl inte att jag ska vara både hungrig och sömnlös...?

Inga kommentarer: