lördag 1 mars 2008

Den som gapar över mycket...









Idag var vi ute och lördagshandlade, matte övertalade husse att vi skulle köpa ett speciellt ben till mig, ett stooort ben (husse trodde inte att jag skulle gilla ett så stort ben, gissa om han hade fel). När vi kom hem kunde inte matte hålla sig så hon tog fram mitt ben. Först satte jag mig fint, men det var svårt att vara tålmodig.


När jag fick det blev jag helt galen, jag har aldrig haft ett så här stort ben! Först försökte jag svälja det helt!

Sen sprang jag omkring med det, från köket och in till vardagsrummet. Fram och tillbaka, mellan kök och vardagsrum, med det stora tunga benet släpandes efter mig.

Husse och matte tyckte det var jättekul att jag gillade benet så de satte sig och åt i köket. Själv drog jag mig in i vardagsrummet, och upp i soffan... Efter att jag hade legat tyst som en mus i soffan och gnagt på mitt härliga ben så började min matte bli lite misstänksam (attans, hon börjar lära sig mina knep nu...). Hon smög in i vardagsrummet med kameran för att få bildbevis men jag hörde hennes hasande och släppte benet med en duns i golvet.











Matte tog av mig benet och la det i min bädd i köket så då blev jag först sur.














Men ja änte bitter så efter ett tag tog jag min tuggfloss och sen fortsatte jag tugga... Att tugga är livet!






1 kommentar:

Anonym sa...

super kul i love it Elisabeth / ALLETTES KENNEL