fredag 21 mars 2008

Glad Påsk!


Kära läsare, en riktigt glad påsk till er alla! Jag har hört att jag börjar få läsare runt om i Sverige, jag börjar nästan bli lite känd. Snart blir man väl tvungen att börja skriva tassografer på idolkort och dela ut. Veckan har varit ganska bra, i måndags bet jag på min favoritfåtölj igen och då kom tipset från min mattes mamma (via min mattes kusin i Sandviken, hej förresten Carola!, ja jag sa ju att jag börjar bli känd även utanför Dalarna) att matte skulle spruta vatten på mig med en sprayflaska när jag tuggade. Jag är smartare än så... jag tuggar aldrig på fåtöljen när matte och husse är hemma så det är därför de dränker fåtöljen i bit ej-spray, tabasco. piri-piri o.s.v. innan de åker hemifrån. Men matte är ju lärare så hon tog metoden och tillämpade den på sitt sätt. Varje gång jag nosar katten i baken sprutar hon numer vatten med en stark stråle, fy sjutton vad läskigt. Jag har därför dragit mig för att springa efter katten de senaste dagarna, jag kikar åtminstone om vattenflaskan är i närheten innan jag gör några försök...


Idag skulle vi fira min första påsk och påskpyssla om mig, jag stod snällt still och var jätteduktig när jag blev kammad (och bet inte i handsken som jag kan göra ibland...)












Sen var det dags för det jag längtat mest efter, påskägg! Först skulle jag sitta still och vänta. -Får jag ta det någongång? frågade jag matte ivrigt.





Och det fick jag såklart när jag frågade så snällt med min mest bedjande blick...







Påskägg är kul och inte alls svåra att öppna, ett hopp så är det öppet!







Och det bästa av allt, det är ju godis i!

Inga kommentarer: