fredag 29 februari 2008

Soffpotatis!

För inte så länge sen så köpte matte och husse en ny hörnsoffa så att båda två skulle få plats att ligga i den samtidigt. Tidigare hade vi två små soffor som husse och matte inte kunde ligga rakt i. Till att börja med fick jag inte busa i nya soffan så som jag fick göra i de gamla sofforna. Matte tyckte att mina fötter dammade och gjorde vita fotavtryck på den svarta soffan så jag fick inte springa i den, bara ligga fint. Efter ett tag så insåg jag att den här soffan var som gjord för en whippet, den går bra att springa fort i och när man blir trött så är det bara att ramla ihop i den.






Sen så sa matte att man inte fick tugga på ben i soffan heller... Tydligen blev det fläckar i soffan. Det tycker jag är urtrist, den är som gjord för att sträcka ut sig i med ett tuggben i mungipan men nu har vi kompromissat. Jag får springa och leka i den utan att matte klagar. Tuggben är fortfarande inte tillåtet men en dammande tuggfloss som släpper massa trådar verkar vara ok.










Jag älskar soffan. Den är bara min nu.











Man kan sträcka ut benen ordentligt i den om man vill. Då får matte och husse inte plats i den samtidigt som mig så då blir en av dem tvungen att sitta i fåtöljen... Vad bra att de köpte en hörnsoffa till mig!

1 kommentar:

Mona Lindström sa...

Bra jobbat grabben, du har fattat meningen med livet. Ser att du går i pappas fotspår när det gäller livet.

Smirre