lördag 15 mars 2008

En stor kille...

Jag börjar bli en stor kille nu säger husse och matte, jag är t.ex. jätteduktig att springa med en pizzakartong i munnen. Jag har tänkt över mitt yrkesval så nu funderar jag på att bli pizzabud! Jag springer så snabbt så pizzorna kommer inte att hinna kallna.


Om jag inte råkar se något intressant på vägen och tappar taget förstås...




Eller bestämmer mig för att kolla om det verkligen är en Hawaiipizza i kartongen, hur smakar en sån pizza tro? Mmmm, ananas... det vattnas i munnen. Nej, jag är ju en stor kille så jag förstår nu att det aldrig skulle gå att jag blev pizzabud.



På kvällarna blir det ljusare och ljusare på våra promenader, igår var det riktigt ljust vid 18.30 tyckte matte och husse.






Men jag bryr mig inte om sådant som ljus eller mörker, jag är bara intresserad av vad som ligger på marken. Min matte och husse liknar mig vid Ringaren av Notre Dame, de ser bara en ryggknöl när min nos är limmad vid marken. Vadå, jag är ju en stor kille nu och stora killar måste faktiskt få lukta på marken och kolla av så inga andra fjantar försöker pinka över mina revir!

Inga kommentarer: