måndag 17 mars 2008

Utflykt till mitt favoritspringställe!


Efter morgonpromenaden i lördags åt vi frukost och vilade en stund innan matte och husse började packa min väska. Vi skulle åka till mitt favoritspringställe så jag skulle få springa av mig lite! Så fort vi kom fram så fick jag min springboll och så satte jag av i full galopp. Jag sprang så fort så jag fastnade nästan inte på bild!



Det var en hel del is och ganska lerigt så jag tvekade lite innan jag gav mig ut på isgatan.




Jag försökte leta efter hästskiten jag hittade här förra gången (som husse täckte med snö då fast jag sa att det var en delikatess). Det som göms i snö kommer fram i tö brukar man ju säga men idag var det dåligt med ätbara saker.





Jag fick istället springa lite till med bollen,




och sedan med en bräda som någon försökt elda på så den var alldeles sotig...





...och sedan med bollen igen!












Husse och jag kampade lite emellanåt...







...han är rysligt stark den där husse, jag får nästan aldrig vinna.







Efter att jag sprungit ännu lite till så gjorde jag ett svanhopp i en stor lerpöl så hela magen blev brun.







Då var det såklart slutlekt och vi packade ihop och åkte hemåt. Matte och husse tyckte att jag var en riktig lortgris. Husse stannade för att handla lite och när han kom tillbaka till bilen och öppnade bildörren påstod han att det stank av dyblöt hund men det vet jag inte var det kan ha kommit ifrån. När vi kom hem tvättade matte alla mina filtar och kudden i min bilbur. Jag blev också tvungen att duscha innan jag äntligen fick krypa ihop i min sköna bädd och drömma vidare om hur roligt det är att springa.

1 kommentar:

Mona Lindström sa...

Oj Mållgan vad det värmer i hjärtat när man ser vilket bra liv du lever. Din matte och husse kan verkligen ge dig det liv en whippet vill ha.