torsdag 28 februari 2008

När kommer sommaren?

Här är jag ute på altanen, det var min allra första sommar förra sommaren. Matte gillar blommor och det gör jag också. Jag brukar testa kvalitén på dem ibland, och bita lite i dem, men det gillar inte min matte. Sen är det kul att springa efter matte när hon vattnar, har jag tur så kan jag få dricka ur den roliga vattenkannan - det gillar jag.

Visst, jag älskar verkligen snö, det är en av de bästa sakerna jag vet. När det är snö ute vill jag bara vara ute och leka heeela tiden. Jag vill inte gå promenader utan då springer jag och jagar snöklumpar, speciellt när det är tösnö, så matte och husse ska förstå att jag vill gå hem och leka istället för att vara ute på promenad. Det konstiga är att nu när snön nästan försvunnit så har min andra favorit dykt upp - gräs! Jag älskar gräs också! Jag älskar allt! Det kanske är vårkänslor jag känner, tänk att få vara ute en varm sommardag och slita gräs och lukta på blommorna. Är det långt kvar?





Inga kommentarer: