torsdag 28 februari 2008

På kurs med Kurt



Redan när jag var mycket liten så lärde min matte och husse mig massa tricks. Jag fick lära mig att sitta, att vänta på maten, att dansa och att ligga ned. Trots att jag var så duktig så bestämde de sig för att jag skulle gå på kurs. De tänkte att jag kanske skulle få lite nya kompisar och lära mig lite hundvett.


Första dagen på kursen var jag jättefundersam. Det var massor av andra hundar där, jag hade aldrig sett så många hundar på en gång någonsin! Det fanns korta och tjocka, långa och smala, skälliga och gnälliga, krulliga och ulliga, arga och snälla, roliga och tråkiga. Och så jag, jag var bara snygg och snabbast av dem alla! En gång när vi skulle träna inkallning så bestämde jag mig för att visa dem. När husse ropade på mig sprang jag en jätterunda förbi ALLA hundar, jag sprang så fort så det blåste i deras pälsar när de satt där och tittade på mig. Jag sprang inte till husse fast han ropade, jag visste ju inte om alla hade hunnit se mig eftersom jag hade sprungit så snabbt. Jag blev tvungen att springa förbi dem alla en gång till innan husse fångade mig. Husse och matte skämdes lite men jag var nöjd över att jag fått visa alla andra vem som var snabbast på kursen...


Efter den gången blev det inte så värst mycket mer jag kunde lära de andra hundarna, det fanns människor där som försökte lära oss hundar på kursen olika saker. Vi provade lite agility, det var lite läskigt att gå på gungbrädan, och så brukade vi fika ganska länge. Efter att kursen var slut på kvällarna brukade jag och en rottweiler som hette Frode leka. Han var inte alls så snabb som jag, han bara tittade när jag sprang. När jag sen blev trött så satte han sig på mig och sen blev det inte så mycket mer lek. Ja, ja hur som helst så kan jag fler tricks nu när jag är lite äldre. Jag kan vinka och skilja på höger och vänster (åtminstone är det vad husse och matte tror...)

Inga kommentarer: