torsdag 28 februari 2008

Min favvofåtölj

Det här är min favoritfåtölj, jag älskar den så mycket så jag har bitit sönder en av karmarna (det här kortet togs innan jag gjorde det)... Min husse och matte tycker att jag borde veta bättre än att bita sönder de saker jag gillar så de försöker lura mig med olika saker. Jag får många leksaker och tuggprylar för då tror de att jag inte ska bita på fåtöljen, fel... De sprayar den med "Bit-ej spray" och stryker på tabasco och tror att jag inte ska bita, fel...

Man skulle kunna säga att jag är lite av ett proffs på att bita. Jag har bitit sönder en trasmatta helt, bitit av ett hörn på en annan trasmatta, jag har bitit sönder hörnen på kuddarna i mina bäddar några gånger så matte fått sy ihop dem, jag har bitit av ett hörn på en biabädd, ätit ett hål i mattes mammas tröja, ätit sönder mattes mammas vardagsrumsmatta, ett antal fleecefiltar har blivit perforerade. Sen gnager jag lite smått på sådana här irriterande saker som sticker upp, en stropp på min reflexsele var riktigt irriterande så den försökte jag ta bort. Jag blir också irriterad på trasmattor, det finns alltid någon liten bit som sticker upp ur mattan som man bara vill tugga av...

Oj, jag höll på att glömma att jag gnagt lite på ett stolsben och på kökssoffan också men då fick man ju nästan stickor i munnen så de projekten ligger på is för tillfället.

En gång så åkte min matte och husse till Granngården för att få lite råd om vad man kan göra åt ett sådant där bitmonster som jag. Om det fanns bäddar som hundar inte gillade att bita i till exempel. Där fick de höra att det berodde på att jag inte var tillräckligt uppfostrad och att de inte hade lärt mig att man inte fick bita på bäddar och fåtöljer och mattor och sådant så de åkte hem igen. De var lite besvikna eftersom vi faktiskt gått på kurs och ändå hade jag inte lärt mig att inte bita. Men de gör faktiskt så gott de kan för de brukar säga till mig när de ser att jag biter och sedan springer de snabbt efter den illasmakande sprayen. Ibland biter jag när husse och matte inte ser, jag låtsas sova i hallen men sen biter jag tyst på mattan istället.

2 kommentarer:

Mona Lindström sa...

Vad kul Mållgan att du skaffat dig en blogg. Då kan jag ju följa dig mer och det blir nästan som om vi träffas. Ser att min matte stavat ditt namn fel. Men du får förlåta henne. Det var kul att se dig, nästa gång ger vi järnet!!!

Kramar från pappa Smirre

Mona Lindström sa...

Glömde skriva att du kan gå in på kennel Play a While och titta på den bloggen. Där finner du din släkt från pappas sida.

Smirre