fredag 29 februari 2008

Vårvinterdag!


Det bästa med snö är att det är så kallt och gott!



Idag när vi vaknade var våren borta, det hade kommit snö - hurra! Det är nog ett tag kvar till sommaren ändå... Solen lyste så vi gick på långpromenad och efter ett tag så provade husse sin pipa som han köpte igår. Han provade den redan igår när vi var inne, det var inget märkvärdigt. Han blåste i pipan, jag skulle springa till honom och när jag kom till honom fick jag godis. Busenkelt! Idag provade han att blåsa när jag var ute och det var lika lätt idag, han blåser, jag springer och sen får jag godis. Husse och matte tycker jag är jätteduktig och lättlärd, som att det skulle vara svårt att springa till godis...








Jag får inte springa fritt på en gång, först måste jag gå en bit i koppel så vi är säkra på att det inte finns några bilar eller andra människor och hundar i närheten







Men när jag väl är lös, då lever livet. Det finns så mycket man måste utforska!




Inga kommentarer: