torsdag 28 februari 2008

Tjocka släkten och jag!

Här ser ni mig fint uppställd, jag är egentligen inte så duktig på att stå still för jag tycker det finns så mycket intressant att titta på. Jag kanske måste öva lite mer på att vara stilla och ha tråkigt tror matte och husse, jag är bättre på att vara ett yrväder än att vara lugn.










Här står jag med min brorsa Abbe, visst syns det att vi är bröder!


I onsdags var vi alltså i Mora för att hälsa på en av mina brorsor Abbe "Allettes Royal Indigo Blue" (i mitten) och min pappa Smirre "Play A While Kometen Kommer" (till vänster). Vi var hem till min pappas matte Mona som bodde jättefint vid vattnet och det är hon som tagit alla de här fina bilderna den här dagen. Min första matte Allette som jag bodde hos när jag var pytteliten var också där för det är hon som äger Abbe.

Först hälsade Abbe och jag på varandra men jag var lite blyg, det är ju inte så ofta jag träffar andra whippetar. Vi skulle få leka i rastgården men där fanns så mycket annat att lukta på så det blev ingen lek. Istället gick vi in och där fanns det massa whippetar. Tre stycken var i vardagsrummet och sen var det två små valpkrokodiler i köket. Så fort jag kom in i köket kastade de sig över mig och bet mig. Jag blev helt chockad över deras framfusighet och försökte gömma mig bakom husse och matte. Abbe ville också leka men jag fattade ingenting, matte och husse tyckte att jag var socialt inkompetent...

Efter ett tag ville jag vara med på noterna om jag fick dominera de andra men det ville tydligen ingen att jag skulle göra så så roligt blev det... När vi hade fikat klart fick jag träffa pappa och en annan whippet som hette Chivas men det märktes att de var lite äldre så där vågade jag inte sticka upp. Såklart att när jag äntligen fattade hur roligt det var att vara med släkten så var det dags att åka hem till Borlänge igen. När bilen började rulla insåg jag hur trött jag var av allt ståhej så jag somnade på en gång och drömde om att snart få träffa allihopa igen.


Inga kommentarer: