tisdag 22 april 2008

Det vete fåglarna vad som flög i mig...

Ibland när jag vill vara för mig själv en liten stund så går jag till gästrummet och hoppar upp på sängen. Jag tittar på fåglarna som flyger förbi och undrar vad det kan vara för slags fåglar och hur de gör för att flyga så högt. Matte och husse tycker att det är roligt när jag sitter och kikar ut så här, jag ser ju så klok ut. De brukar låta mig hållas och jag får sitta likt Ferdinand och bara luukta på blommorna.


Blommor!? Vem sa något om blommor? Har husse skvallrat? Husse var nämligen den första som upptäckte jord i vardagsrumssoffan när jag hade varit i blomkrukorna och ansat mattes nyplanterade pelargonskott. Jag måste lära mig att sköta sådant där lite snyggare så jag slipper bli avslöjad hela tiden...
På tal om att bli avslöjad så ska jag berätta något pinsamt. Jag satt själv i gästrummet och till slut blev det lite tråkigt att leka ornitolog när jag bara såg samma typer av fåglar hela tiden. Jag gick fram till byrån med mattes och husses underkläder och där hade matte slarvat och lämnat sin byrålåda öppen. När jag grävde runt lite bland grejerna hittade jag något roligt! Jag la mig i sängen och hade jättekul tills matte frågade husse om han visste var jag var och vad jag gjorde... Husse anade ugglor i gästrummet så han sprang fort till gästrummet och tog mig på bar gärning.

Åååh, nu kommer det pinsamma. Det var ett par av mattes underbyxor jag hade lekt med och slitit sönder. Jag hade liksom gjort en stringtrosa av en helt vanlig trosa. Eller vanlig och vanlig, matte säger att jag har känsla för det här med kvalité. Tydligen var det mattes dyraste trosor från Twilfit som jag hade fått tag på.




Matte och husse hade svårt att hålla sig för skratt när de såg vad jag hade gjort. Matte tyckte som sagt att det var ganska skickligt av mig att skippa gamla urtvättade bomullstrosor från Coop och gå direkt på märkesgrejerna. Ja, ja nu glömmer vi hela den här historien...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du Mollgan lite hyssig är du allt, undrar vem du ärvt allt detta av...