söndag 13 april 2008

Oops, I did it again...

Dags att fly landet? Var fan är mitt pass?
Oj, oj, oj! Vem har förstört kökssoffan? Fy sjutton vad taskigt mot husse och matte, de kommer INTE att bli glada. Vem det än är som har gjort det där så behöver den ju hjälp. Det hemska hände tydligen i fredags. Jag hade fått en riktig långpromenad på torsdagskvällen och en nästan lika lång promenad på fredagsförmiddagen så husse och matte räknade med att jag var ganska trött. Matte börjar jobba sent på fredagar så hon gjorde som vanligt i ordning mina tuggsaker och min aktivitetsgrej och bit-ej sprayade fåtöljens karmar innan hon gick.
Jag hade bara varit hemma knappt tre timmar och sov så skönt i fåtöljen när husse klev in genom dörren och upptäckte det hela. Jag hade visserligen legat och sovit i min fåtölj, precis bredvid kökssoffan, men inte hade jag sett någonting. Husse hittade direkt en huvudmisstänkt till dådet - gissa vem?
Ok, jag erkänner väl då, men jag kan inte förklara varför det blir så här. Jag bara låg och funderade lite på livet och så fanns hörnet så nära till hands. Det stack ut lite fult så jag försökte runda till det lite och sen råkade det bara bli mer och mer. Hjälp, jag är beroende, jag håller på att bli galen! Snart rakar jag av mig pälsen som Britney Spears och får gå med mössa. Finns det något behandlingshem för tuggberoende? Tuggplåster? Är det en fas i mitt liv? Går det över? Går det att bota? Jag har insett mitt beroende, hjälp och tips för hur jag kan sluta mottages tacksamt.

2 kommentarer:

Mona Lindström sa...

Som din far kan jag tala om att jag hamnade i buren när jag uppförde mig på det där viset. Nu är det väl dags att växa upp!

Anonym sa...

mamuwdeMin matte strök på cayennepeppar
överallt där hon trodde jag skulle
bita. Men jag har inte bitit
sönder något. Men hon trodde jag
skulle det för det hade den andra
vovven gjort som bodde här före
mig. Och det funkade på honom.

Hälsningar från Linus i Sandviken