söndag 6 april 2008

Har jag grävt mig ner till Kina eller var är jag?

Vad är det här? Vita betande hästar? Det kallas stayer säger matte, läskigt säger jag... Men var är vi någonstans, jag känner inte alls igen mig. Jo, vi är vid Dragon Gate utanför Älvkarleby berättar matte. Husses pappa Hans har fyllt 60 år så mattes föräldrar och matte och husse har bjudit husses föräldrar på hemlig resa. Först åkte de till Gävle och åt på indisk restaurang, nada "nan" till mig för jag satt i bilen, och sedan åkte vi alltså till Älvkarleby.



Tyvärr var det stängt så vi kunde inte komma in och kika eller fika utan fick stå och titta in utanför muren. Efter det åkte vi mot Gysinge och fikade där istället och sedan blev det äntligen det jag längtat efter hela dagen....



...spriiiiiinga! Matte hinner knappt få med mig på bild för jag springer så fort på mattes föräldrars gård.


Fyyy sjutton vad jobbigt...





..men roligt!









Jag fick stanna och vila flera gånger men när jag vilat en liten stund var det full fart igen. Matte blev arg på mig för jag blev så glad över att vara i frihet så jag sprang och grävde upp ett par lökar ur rabatterna och sprang omkring med.



Husse var snällare än matte, han skällde inte på mig utan fortsatte bara leka med mig och kastade bollen.







Hemma hos mattes föräldrar får jag hoppa i sängen hur mycket jag vill.




Till att börja med ville jag bara gosa med min husse och vila upp mig lite efter allt springande.







Men sen blev jag lite galen och började bitas så då fick jag inte vara i sängen längre. Husse är också dum!


På vägen hem till Borlänge fick jag ligga i baksätet mellan matte och min husses mamma. Jag kanske kan vara lite galen och busig ibland men för det mesta är jag världens snällaste. Jag låg och slickade husses mamma Barbro på handen och då blev jag kliad och ompysslad. Jag slumrade lite då och då, det var en lång dag så gissa om det var skönt att komma hem!

Inga kommentarer: