lördag 3 maj 2008

Släpp hundarna loss, det är vår!

Nu är det äntligen vår säger matte och husse och sen säger de att de har sååå mycket att göra. De har varit jättemycket ute i trädgården och krattat och rensat och klippt buskar och gödslat och... ja, jag vet inte allt vad de gör. Inte har de speciellt mycket tid över att hjälpa till att skriva i bloggen om mig i alla fall, trots att jag har gjort så många saker. Förra helgen var vi på middag hos mattes farmor och farfar och åt köttbullar. Mattes farmor är ett proffs på att baka och laga mat, köttbullarna var fantastiska! Vi träffade mattes faster också, jag gillade henne jättemycket och pussade på henne flera gånger. Sen åkte vi till Hedåsbadet vid Storsjön och gick en promenad. Först gick vi i elljusspåret och matte fick lite flashbacks från sin högstadietid när hon var tvungen att springa, troligen gå, runt där i spåret på idrottstimmarna. Nu var såklart situationen en annan när jag var med, allt var så vackert och underbart trevligt!

Vi gick ned till vattnet men det blev inget vårdopp för jag var tvungen att vara kopplad, urtrist! Tänk vad jag hade kunnat springa där på stranden, lika graciöst som David Hasslehoff i Baywatch. Det var jättehöga vågor som var lite läskiga ibland men jag vande mig snabbt vid dem.



Det fanns mycket vass och annat jox i strandkanten som var roligt att undersöka och tugga på! När vi kom närmare parkeringen såg vi en stor skylt där det stod att hundar var förbjudna på stranden. Fy sjutton vad trist, var ska en kille som jag kunna ta sig ett dopp i sommar och jogga i strandkanten? Så gott som varje badplats har en ful skylt med en överkryssad hund där det står att hundar inte är välkomna - diskriminering!


På söndagen åkte vi till ett nytt ställe, som matte och husse blivit tipsade om, där jag skulle få springa lös. Vi utforskade lite olika vägar och stigar, matte och husse tyckte att stället var sådär, jag tyckte att det var jättekul!

Kom nu då!






Vad sega ni är, kom nu då!



Mmm, vad kan det här vara för spännande?




Jag måste smaka...







..tvi fasen vad äckligt!





Nu åker vi hem och värmer något ätbart i micron istället. På den här restaurangen blir man knappast mätt...

Inga kommentarer: