tisdag 1 april 2008

Vilken cirkus!

Här ser ni en kille som kan konster. Matte och husse tycker att jag är så klok och lättlärd (släng er i väggen alla bordercollies). Som ni vet så kan jag ju en massa tricks, se själv om ni inte tror mig!

Här kör jag en klassisk sittning, släpper inte ögonen från godiset...

Sen ligger jag snällt ner, när kommer godiset?






Jag kan "Give me five" (eller "give me four" som husse fräckt måste påpeka, kan väl inte rå för att jag inte har fem fingrar som husse...)








Sen är det ju klassikern att tacka... och sen så måste jag ge husse en puss också (uähh, läbbigt, man vet ju aldrig var han har varit med den där munnen). I förrgår däremot så slapp jag pussa husse. Jag lyckades smita in till kattlådan och hämta något onämnbart som jag tog med in på köksmattan. Tyvärr hann jag inte tugga i mig det onämnbara för matte anade oråd lite väl snabbt. Hon skrek högt när hon såg vad jag hade gjort, men jag hade svårt att släppa taget om min trofé innan jag förstod att jag inte skulle få behålla den. Matte skvallrade för husse och då slapp jag alltså pussa honom på hela kvällen!


Det är faktiskt ganska jobbigt att vara en känd och berömd cirkushund, jag tror jag måste vila lite i soffan. Det är jag väl värd efter den här uppvisningen?

Inga kommentarer: