måndag 7 april 2008

Shop til you drop...

Igår var jag och shoppade på Granngården igen. Jag har handlat där förut, även om det var längesen, så expediten kände igen mig. Hon tyckte att jag var sååå glad och gullig (såklart). När husse och matte skulle skaffa hund så var husses argument att det knappt kostade någonting alls att ha hund, oj,oj,oj... Jo, jag får ju aaaldrig någonting och är så billig i drift... Ja faktiskt, jag kan ju inte rå för att matte och husse är shoppingberoende och vill överösa mig med grejer. På Granngården skulle matte bara titta på en sele (den andra i ordningen) så det blir lättare för mattes och husses föräldrar att gå ut med mig när de passar mig ibland (bra ursäkt). Till selen fanns ett matchande koppel (det sjätte) som också hamnade i korgen. Sen är jag ju lite understimulerad, jo eller hur, så de köpte en aktivitetsleksak (den fjärde i ordningen).
Det blev ännu en vattenskål (den tredje) utifall att man måste diska de två andra skålarna och alla andra bunkar i hela huset också är i disken... (och man har slut på vatten och diskmedel så man inte kan diska). Jag försökte, ivrigt påhejad av butikspersonalen på Granngården, välja ut lite nya mjukisleksaker men där har matte och husse lärt sig att säga nej nu: Köp hem en mjukisleksak och jag har hål på den inom två minuter, jag lovar! Jag fick inte tugga på det nya aktivitetsbenet heller när vi kom hem. Matte och husse ville att jag skulle ruska ur godis ur benet istället. Till slut var jag tvungen att rymma till vardagsrummet för att få gnaga ifred.
Så här snygg blev jag i min nya sele med reflextrådar... Det fanns även en jättesnygg sele med koppel på någon exklusiv hundbutik på nätet för endast 450 kr med frakt, billigt va.. Istället för den fick jag alltså en billig Granngårdssele för 99 kr. Men jag är inte orolig. Vänta en vecka bara så ska ni se att det blir den där internetselen också...




Det är inte lätt att vara så omtyckt och få så mycket grejer. Ibland måste man göra en Greta Garbo och dra sig undan från all uppmärksamhet. Vem vet, matte och husse fnyser åt hundbutikerna på nätet som säljer hundväskor, hundhårspännen, hundskor, hundhattar, parfymerade bajspåsar och hundklänningar. Tro mig, det står nog inte på förrän även de faller i fällan och börjar handla, i deras ögon, opraktiska saker. Kan jag få ett par solglasögon i så fall? Jag blir nästan bländad av min egen skönhet...

1 kommentar:

Anonym sa...

ja nog verkar din matte och husse lite köpglada. Man kan väl tycka att det räcker med 1-2 koppel och 1 vattenskål den går ju som sagt var snabbt att diska.
kramar
Anna-Carin
Mira-Belle
Mora