lördag 3 januari 2009

Äntligen julafton!

På kvällen den 23:e december packade vi bilen knökfull och styrde kosan mot mattes föräldrar. Gösta satt fram i mattes knä, husse körde, jag satt längst bak i buren och baksätet var överlastat med julklappar, julmat, hund och kattnödvändigheter och lite annan packning.

Det tog en och en halv timme att åka men Gösta skötte sig ganska bra faktiskt. När han var mindre skrek han konstant när vi åkte bil men den här gången var han faktiskt tyst - skönt! När vi kom fram packade vi ur och sen var det nästan dags att gå och lägga sig, imorgon skulle det ju bli julafton!

På julaftons morgon blev det en långpromenad med husse och sedan gick vi till mattes farmor och farfar. De hade inte slagit in sin julklapp till mig så jag fick provsmaka lite av den på en gång, snacka om att jag hade tur!

På eftermiddagen åt vi julbord med mattes familj och sedan var det någon som hävdade att de sett tomten!
Alla kikade i fönstren och där nedanför stod tomten och vinkade...
...hade han kommit ihåg mig? Tänk om han var läskig så jag skulle bli rädd!

Äsch, den där "tomten" kände jag igen på lukten så det var väl inget att oroa sig för. Många julklappar fanns det i säckarna men tydligen så har människor första tjing på att få öppna julklappar. Det var ett himla rivande med papper och snören. Dockor och bilar och spel och allt möjligt kom det fram ur paketen. Lilla Anna fick en docka med nappflaska men hon är så liten så hon förstår inte så mycket än. När inte hon såg så tog jag dockans nappflaska och tuggade lite på den, attans att husse och matte hann se vad jag gjorde och tog ifrån mig den!
När allt lugnat ner sig så kom mina paket fram, jag fick en hel kasse med paket! Jag visste väl att jag varit snäll!
Jag la mig under bordet och öppnade dem, ett i taget.
Gösta blev väldigt avundsjuk när han såg min pipande mjukisren men han fick inte låna den!
Gösta fick faktiskt egna paket att öppna sen men han gillade inte innehållet. -Blä för Sheba sa han så där fick husse och matte för att de hade köpt lyxmat på burk... Otack är världens lön. Han fick däremot en hel del leksaker som han gillade bättre. Små råttor som han bär till mig så jag kan tugga sönder dem, vi har ett bra samarbete tycker jag! Husse och matte gillar däremot inte alls vårt samarbete, de är rädda att jag ska äta upp råttorna och att de ska fastna i magen på mig. De skäller på Gösta varje gång han hämtar ner sina leksaker från övervåningen och ger dem till mig. De har hotat med att ta ifrån honom julklapparna om han inte skärper sig..
Men jag är minsann en tacksam och snäll kille som , nästan aldrig, gör några bus. Titta bara vilken julklappshög jag fick, jag längtar redan till nästa jul!

Inga kommentarer: