tisdag 27 januari 2009

Härliga saker!

Det finns många saker jag gillar med livet. Jag gillar att få bli pussad och kramad och kliad och äta goda och smarriga saker som bjuds utöver hundmaten. Jag gillar ju också att slappa som ni vet, visst är det härligt att bara få ligga i fåtöljen med sin favoritleksak.
Kanske gnaga lite lätt på den...
..och hoppsan där åkte den i golvet. Så passande, då kanske någon vill leka!? Leka vill väl alla göra? Det är en av mina favoritsysslor i alla fall!
-Göööösta. ska vi leka? Du kan hämta leksaken och kasta den till mig!
-Tyst, stör mig inte, jag läser sporten!
Suck... Då får jag väl hämta leksaken själv då om det ska vara så himla svårt! Tur att jag har fler kompisar.
-Svarten, vill du leka med mig?
-Sorry grabben, jag är lite för gammal för att leka med leksaker. Växte väl ifrån det för typ 15 år sedan...
-Snälla Gösta, kom igen! Vi kan väl leka nu då?
-Är du galen!? Ser du inte hur trött jag är? Jag är katt och en katt måste sova 20 timmar per dygn minst för att orka äta och se söt ut resterande fyra timmar av dygnet.
-Matte? Vill du leka då?
-Snääälla? Jag lägger leksaken i ditt knä så du kan kasta den till mig. Va! Vet du inte om du orkar leka?Vill du kanske tänka på saken?
-Åh vad jobbigt att vänta! En sekund, två sekunder...Har du tänkt klart snart?
-Ska vi leka nu då?!
Jag visste väl det! Jippi! Människor har mycket svårt att motstå den här bedjande blicken!
Den bedjande blicken är också bra om man vill ligga högt och fluffigt...
..härligt nedbäddad med mycket täcken och gott om plats att sträcka ut sig.
Ja självklart är det husses och mattes säng jag pratar om. Var skulle en härlig kille som jag annars ligga? Synd bara att jag måste dela med mig av platsen, det blir liite trångt och varmt emellanåt. Jag försöker putta ned dem i hundbädden genom att sträcka ut mina knotiga, långa ben men ännu har jag inte fått dem att lämna sängen. Men vänta ni bara...

Inga kommentarer: