onsdag 7 januari 2009

Läskiga saker...

Det finns en del saker jag inte gillar... Jag gillar INTE fyrverkerier, smällare och raketer. Där jag bor har de firat nyår i över en vecka nu. Varje gång jag ska på kvällspromenad så skjuter de någonstans i området, jag tycker det är jätteläskigt! Min matte blir också förbannad på alla raketskjutare, jag hör nog att hon muttrat om att de väl kunde hålla sig till EN dag - inte tio dagar med raketskjutning. På nyårsafton kröp jag under bordet och skakade varje gång någon sköt, jag hatar mest stora fyrverkerier med stora smällar och massor av ljus. Brrr vad obehagligt.
Sen gillar jag inte direkt att vara ute när det är kallt heller. På min gamla kennel i Mora hade de haft -28 grader en dag läste jag! I söndags hade vi -24 här, då kan man snacka om att man kissar snabbt...
Det är ju inte bara det att man fryser som en idiot trots sitt täcke, tassarna fryser sönder och spricker så jag blir tvungen att halta fram.
Då måste man göra en annan sak jag inte gillar - pedikyr! Att bli smord på trampdynorna är väl ganska ok...
...men jag gillar INTE att klippa klorna! Jag har faktiskt känsliga tassar men det tar inte min husse och matte någon hänsyn till, de klipper klorna på mig ändå!
Det gör JÄTTEONT när de klipper - jag lovar!
-Va! Gör det ont? Hur ont då?
-Såhär ont, som en snyting av mig!
-Snälla, slå inte mig också Svarten! Jag sa ju bara sanningen, det gör ju jätteont! Rädda mig husse!
-Mig sätter ni då ingen klosax i, det ska ni ha klart för er! Nu drar jag, innan det blir min tur!

-Oj, oj, oj... Sicka fega barnrumpor... Skulle kloklippning göra ont - ha!
-Jaa! Man har så ont så man tror att man ska dö faktiskt! Ser du inte hur jag lider?
-Adios från mig, jag gömmer mig här!
-Attans, börjar bli lite trångt att klämma sig ner bakom fåtöljen...
-Pust, stånk... Jag sitter nästan fast! Hjälp mig!
-Jippi, jag klarade det! Nu kan de inte fånga mig och klippa klorna! Ha, ha!
-Herregud, tror du inte att det bara är att dra fram fåtöljen och lyfta fram dig och sen klippa klorna? Det här är ju som att bo i ett dårhus... Väx upp! Mogna! Jag säger då det, hanar....

Inga kommentarer: