onsdag 11 juni 2008

Valpträff del 2, Det ligger i generna...

Här är min mamma och pappa. Mamma är nog lite sur på min pappa för han är inte riktigt trogen henne. Han spanar på andra brudar, som ni ser, så snart står det väl inte på förrän det vimlar av halvsyskon... Det är klart, mamma bor ju i Stockholm och pappa i Mora och man har ju hört att det verkar vara svårt med långdistansförhållanden.
Hur som helst så skulle alla hundar på valpträffen också fotograferas individuellt. Min pappas matte hade lite besvär att få min pappa att ställa upp och visa sin allra snyggaste pose. Det blev lite trixande, kottkastande och diverse andra trix under eftermiddagen för att få oss hundar att stå snyggt och stilla.
Eftersom matte och husse aldrig ställt ut eller ställt upp hundar någon gång fick proffset Barbara hjälpa till när det var min tur. Hon drog i det ena benet efter det andra, jag fattade ingenting vad det var jag skulle göra..


-Jaha, du snackar amerikanska! Det kan jag för min matte är lärare i engelska! Do jo wånt ö kiss?


Nehej, det ville hon inte. Och inte slutade hon upp med att dra i mina ben heller.


-Hallå! Är du inte klar snart? Jag får träningsvärk, och vätskebrist och sendrag och huvudvärk och...
Barbara fick ha stort tålamod och jobba hårt med mig, jag var ganska svår att ställa upp tydligen. Känns ju inte jättekul men jag tyckte jag hörde Barbara viska om att det låg i generna, undrar vad hon menade med det... ;)

Inga kommentarer: