onsdag 4 juni 2008

Ingen rast och ingen ro...

Matte och husse trodde att jag skulle vara helt slut på lördag kväll efter att både ha gått i skola och haft rast men icke... På söndagen fortsatte min skola med nya tag och då började vi att öva på att möta andra hundar.

Jag har förresten inga problem med att möta andra hundar! Husse och matte har däremot problem för de sliter i kopplet och låter mig inte springa dit och hälsa på de andra hundarna...

Först övade vi med att möta en av lärarna och hennes hund. Det gick ju bra såklart. Man vill ju inte vara klassens bråkstake!
Det gick bättre och bättre för alla och till slut gick vi och mötte alla hundar på kursen!

Sen var det dags för att öva inkallning. Husse fick springa iväg från mig och läraren skulle försöka distrahera mig och se om jag sprang till husse ändå (för att se vad det var som kunde störa mig i inkallningen).
Den andra läraren höll fast mig.




Sen ropade husse och då sprang jag som en blixt...















...till leksakerna som låg utspridda på backen! Husse kunde ropa bäst han ville, här var det ju ett paradis för en lekglad kille som mig.





Husse fick ta en av leksakerna och springa bortåt så då kom jag väl då. Man ville ju inte göra husse alltför besviken. Han gjorde ju så gott han kunde.







Vi fortsatte öva inkallning med olika störningsmoment resten av dagen. Hönslukt, studsande bollar, ägg (ja, jag tog det och bet sönder det..), you name it.
Nu måste matte och husse fortsätta öva hemma med mig. Skola även hemma, fy baljan! Matte och husse har ju lovat att de snart har sommarlov och det är väl samma sak som rast, då ska man väl ha roligt?

Inga kommentarer: