onsdag 11 juni 2008

Valpträff del 1

Den 31/5-08 åkte vi upp till mitt barndomshem, Allettes kennel, i Mora. När vi kom dit fick jag en chock! Det var hur många hundar där som helst! De som var tikar såg ut som pygméer jämfört med mig som är en stor kille. Jag bröstade också upp mig rejält när jag kom in så jag skulle se extra stor och ståtlig ut...

För att vi hundar skulle få bränna energi, och Allette och Elisabeth skulle hinna ställa fram all god mat (som jag inte fick smaka på!) till våra hussar och mattar så gick vi på en liten promenad.

-Hallå! Vänta på mig, jag vill inte vara sist! Jag som är störst ska ju gå först! sa jag och drog i kopplet.

När vi kom tillbaka var jag ganska slut, det var jättevarmt ute! Jag fick hälsa på några andra whippetar innan det var dags för lite vila för många av oss hundar. En dålig ursäkt för att människorna skulle få äta i lugn och ro om du frågar mig.
(Min pappa däremot behövde inte vila utan satt och blev matad med silversked vid matbordet...
-Hur gör man för att få V.I.W, Very Importat Whippet, -placering vid bordet farsan?)

Ja, ja. No hard feelings! Efter mat för vissa och vila för andra var det dags för oss whippetar att dra oss iväg för fotografering. Utställningskopplen drogs på och tjatet började:
-Har du tvättat dig ordentligt där bak så man slipper skämmas för dig?







Elisabeth som är proffset på att ta fina bilder skulle fotografera hela min kull tillsammans med vår mamma och pappa. Det var inte det lättaste att ställa upp 7 whippetar...





Men nu då? Ser det inte bra ut snart? Nehej...
Vi får väl vänta och se hur Elisabeths kort blev när de kommer ut på Allettes hemsida.

Från vänster till höger är vi i alla fall: Pappa Smirre. mamma Tracy, brorsan Zack, syrran Nadja, jag Mållgan, Brorsorna abbe och Trolle.


Sista kortet var taget. Alla drog en lättnadens suck och slappnade av. Det är svårt och jobbigt att bli fotograferad om man inte är van att stå still så länge... berättade någon av de andra hundarna för mig. Själv är jag ju jätteduktig på att stå still och bli fotograferad... (eller?) Fortsättning följer...

Inga kommentarer: