tisdag 8 juli 2008

Sommar i skogen!

Vad är det här!? En pion i min blogg! Ok, matte du får väl lägga in den då. den är ju faktiskt ganska fin och luktar gott, jag brukar lukta (och bita lite lätt) på dem.





Åter till min skogsdag! Matte och husse tycker att jag är oerhört nyfiken, de kallar mig nyfiken i en strut, undrar varför?




Vad är det här tro? En sällsynt svamp?



Vad kan gömmas under här då? Måste undersökas!




Vad skådar mitt norra öga? Vad kan det där vara, jag måste springa och titta!





Vem är det där uppe i trädet? Matte och husse säger att det är en ekorre, det verkar vara en kul typ!




De bästa fynden i skogen är pinnar...








...det är livet att hitta en riktigt god pinne!







Man blir lite torr i halsen av alla knapriga pinnar.









Titta en pinne! Jag har fångat en pinne!










Titta, jag hittade en pinne till! Vilket mirakel!











Sen kan jag ju också bara stå och vila..












...och se snygg ut!













Matte och husse hade ställt lite överbliven kokt färskpotatis att svalna på bänken... Det här är helt sant, håll i er: Det är faktiskt katten som har ätit upp potatisen. Skönt att för en gångs skull ha ett alibi och att någon annan får skulden som omväxling. Matte räknade till 13 avgnagda potatisar allt som allt, så blev det med den middagen!



1 kommentar:

Mona Lindström sa...

Mållgan vad det gläder mig att se vilket underbart hem du fick. Kan man få det så mycket bättre? Men snälla, låt bli den vackra pionen. Den blommar så kort tid så håll dig i skinnet.

Tass kramar från pappa Smirre.