lördag 3 april 2010

Påsklov i gråskala

Glad Påsk på er allihopa! Eller ska jag säga Grå Påsk? Här där jag bor är det grått, trist och lerigt och solen lyser med sin frånvaro trots att jag hade beställt sol till mitt påsklov. Jag känner mig nästan lite deppig måste jag säga.

Idag bröt vi den grå tristessen och åkte till sportfältet för förmiddagspromenad och för att kika om rastgården där var en leråker eller om Batman och jag kunde få rusa av oss lite där efter promenaden.
Som tur var var det mest snö där så det gick alldeles utmärkt att ta en lekstund. Vi fick öva balans och hoppa upp på bänkar och öva inkallning med visselpipa och det var väl ok. Sen var tanken att vi skulle passa på och leka och springa av oss ordentligt när nu tillfälle verkligen gavs..
Batman var helt galen, han for runt som ett jehu och sprätte snö på oss alla.. meen inte jag.
-Mållgan varför leker inte du med den andra tjuren frågade husse och matte? Nää, jag trivs bättre här där jag kan gå och lukta på snöklumparna svarade jag och lunkade vidare.
Batman var i extas! -Wohoooooo! Titta! Ett godispapper, vad kul!
-Mållgan, kom och titta, ett godispapper!
-Mållgan, kom igen! Lek med mig nu då! sa Batman. Vi kan ju leka kull som du gillar!
-Sluta tjata på mig, jag börjar leka när jag vill sa jag tjurigt.
Och sen, som ett under, vände plötsligt min tjurighet och jag gjorde en helomvändning! -Vill du se på lek Batman? Kom igen då!
-Hjääälp! Han kommer och tar mig skrek Batman med skräckblandad förtjusning!
-Det kan du ta och skriva upp att jag gör! När vi hade sprungit ett tag så kändes det faktiskt lite bättre. Ok, vädret ÄR trist och grått men jag har i alla fall långledigt så varför inte göra det bästa av dagen? Vem vet, solen kanske skiner imorgon!

Inga kommentarer: