söndag 4 maj 2008

Ja må jag leva...

Ja må jag leva, ja må jag leva, ja må jag leva uti HUNDrade år! I onsdags fyllde jag år, ett helt år! Tänk vad stor jag blivit! Grattis i efterskott alla mina syskon!

Jag har blivit så stor så jag fick både en ny hundbur och en ny bil i födelsedagspresent. Jag gillade inte den nya bilen till att börja med, jag som aldrig gnällt under en biltur gnällde och pep så matte och husse höll på att bli tokiga. Jag hörde nog hur de mumlade "Snacka om tacksam, här har man till och med köpt ny bil och en stor bur och så ska han gnälla..."

På min födelsedag åkte vi till Värmland förresten, till husses mammas och pappas stuga. Jag gnällde hela vägen dit, i tre timmar..., så husse och matte började ångra sitt bilköp...

När vi kom till stugan började jag med min favoritsysselsättning när jag är där: stjäla vedträn och tugga näver. När de var trötta på att jag skräpat ner hela stugan fick jag äntligen lite småpresenter, en tjurmuskel och en tuggfloss. Jag gillade båda skarpt, speciellt tjurmuskeln!


Ska jag vara ärlig så fick jag faktiskt en till sak redan i söndags, en mjukisfotboll från IKEA som förskottspresent. Den är i nuläget min absoluta favorit men jag får bara leka med den ibland annars är det lätt att jag blir lite för glad och biter sönder den...

Inga kommentarer: