torsdag 31 december 2009

Slappa dagar..

På julaftonen så var vi hemma hos husses föräldrar, allt var frid och fröjd...sen hände det! Någon gick och slog på husväggarna med en käpp och sedan knackade det på dörren!

-Finns det några snälla hundar här? sa en ful gubbe. Fy fasen vad läskig han var, jag skällde som bara den på honom. Batman tog det coolt och sa att han hade varit en snäll pojke och då fick han paket! Attans, jag var tvungen att morra fram att jag nog varit en ganska snäll pojke jag med så att jag också skulle få paket. Usch, hur lågt kan man sjunka bara för lite julklappar. Nästa år vill jag ha paket men inte träffa den fula gubben!

Vi fick lika paket så det inte skulle bli orättvist, jag var proffs på att öppna så jag hann först!

Batman fick lite hjälp av husse sen hittade han också på sin julklapp.

På juldagen åkte vi till Gästrikland för fortsatt julfirande. Eftersom bocken i Gävle hade brunnit så tog vi en tur till en precis lika fin bock i Ulvkisbo. En sån där vill jag ha på min tomt nästa år!

De följande dagarna slappade vi mest, man blev ju lite däst av all julmat.



Soffor i all ära men bädden där hemma är allt bra mysig den med. Speciellt när man får ligga med sin bästa kompis och tugga på sina julklappar!

Inga kommentarer: