lördag 28 november 2009

Killkalas!

Mjau må han leva, mjau må han leva, mjau må han leva uti hundrade år! Ett fyrfaldigt leve för 2-åringen! Hurra, hurra, hurra, hurra! Gösta tog fördel av sin trattmegafon och sjöng för full hals så Batman skulle vakna. Det var ju Batmans födelsedag igår!

-Va? Oj, vad händer sa Batman yrvaket. Vad är det som står på?

-Du fyller ju år din dumming! Kom ner får du födelsedagsfika! sa Gösta och jag i kör.

Mmmm... Plättbakelse!

-Sitt fint sa matte så kan ni få fika!

Vi snabbade oss att äta upp för när det är födelsedag brukar man ju få...

...presenter! Mycket riktigt, på diskbänken stod två coola leksaker. En till Batman och en till mig. Matte och husse ville inte att jag skulle bli avundsjuk så vi fick en varsin pipleksak. Sen vet jag inte riktigt vad som hände, det gick så fort...

- Det är jag som fyller år ju! Vad orättvist att du också får presenter, jag vill ju ha båda!

Ja vad säger man...? Ja, grattis då Batman. Du fyller ju bara två år så jag får väl
låta dig hållas... Jag börjar bli gammal och klok så jag förstår att det inte är någon idé att tjafsa om småsaker. Du lär dig nog också så småningom, nästa år kanske du blivit lika klok som jag ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sally The Whippet Dog vill gratta brorsan på födelsedagen.

Själv fick jag hålla till godo med lite Pringels Chips då matte blandat ihop födelsdagen med någon schäferkull.....hmmmm.

Hur som helst, had et gott så länge.
Syster Sally

Batman sa...

Tack snälla! Pringles chips är minsann inte dumt...