fredag 6 november 2009

Att dela eller inte dela...

Ja hur går det nu då med min nya kompis Batman då? Titta på bilden, visst ser han snäll ut min nya kompis! Jo det går faktiskt jättebra, vi har verkligen funnit varandra meeen vi har lite kommunikationsproblem ibland... Vi är inte alltid överens om vem som äger vad.
Här ser vi ett tydligt exempel: Batman ligger i min bädd och har TVÅ tuggben under sig! Han låter mig knappt ha något tuggben ifred och får han tillfälle så stjäl han alla ben och ligger sedan och ruvar på dem...
Matte och husse har lärt mig att jag ska sitta fint och vänta på saker men exakt hur länge ska man behöva vänta på SIN bädd och SITT tuggben?
-Äsch, var inte tjurig! säger Gösta. Ni kan väl dela? Du kommer väl ihåg hur vi har brukat dela fåtölj och godsaker under året. Kompisar delar med sig!
Han är kanske inte så dum som han ser ut den där Gösta även om det känns lite konstigt och trångt att ligga i samma bädd..
Klart vi ska dela, vi är ju som sagt kompisar! (Och sen när Batman sover RIKTIGT djupt då ska jag smyga fram nosen och ta tillbaka mitt ben också...)

2 kommentarer:

Sara sa...

Va mysigt dom ser ut att ha sig...
Ser ut att trivas tillsammans allesammans..

Mvh Sara & Helena

Anonym sa...

Ja det gör de verkligen, kul att ni kollar in! Hoppas allt är bra med er och era hundar också!

Mvh Borlängefarmen ;-)