lördag 18 oktober 2008

Vad f-n är det här?

För drygt en vecka sedan hände något mycket konstigt! Vi åkte bil, stannade på ett ställe, åkte bil igen hemåt men nu var det någon som skrek högt i baksätet. Jag fattade ingenting (och ont i öronen fick jag)! När vi kom hem fick jag se vad det var, det var något litet och ulligt som satte sig i trappen.
-Vem är du då? frågade jag försiktigt.

-Det är jag som är Margot och jag kommer att ta kontrollen över det här huset från och med nu. Capisce? svarade hon.
-Jag kommer att ligga och se gullig ut i din säng, äta din mat, hänga i gardinerna, försöka få dig att jaga mig (så du får skäll sedan) och vara en allmänt dryg liten kattunge, fortsatte Margot medan hon knaprade i sig min hundmat...

-Jag kommer till och med ta över din nya fåtölj! sa Margot sen retsamt. Men nu går skam på torra land tänkte jag.. Här ska ingen katt komma och bestämma villkoren och ta min fåtölj så jag blev tvungen att höja rösten och säga:

-Vi kan väl dela? Snälla?

Inga kommentarer: