söndag 7 september 2008

Våga vägra täcke!

-Nej, jag tänker inte visa mitt ansikte. Knäpp kortet fort så vi får det överstökat! Kan vi gå nu, det regnar (som vanligt...)! Hösten har kommit och med den mitt favorithatobjekt - täcken! Jag kan inte fatta varför man ska behöva ha på sig sådana. Regnat har det gjort länge men nu börjar det även bli kallare och då kommer täckanvändandet som ett brev på posten. Jag gör vad jag kan för att protestera och biter i bröstlappen men då skriker husse och matte "Nej!". Tänk om ni var tvungna att gå omkring med täcken själva så ni kunde fatta hur det kändes, det är ju pinsamt!
När jag är hemma jobbar jag mest med att utrota småkryp, till mattes stora lycka. Krypen poppar upp som svampar, jag vet inte var de tar sig in. Jag har tagit massa konstiga djur som matte aldrig sett förut. Husse får lite ledigt när jag jobbar så hårt, om matte ser en spindel behöver hon ju inte ropa på husse längre för jag tar krypen först av alla!


När jag var liten, för några månader sen..., så brukade jag bita på fåtöljen i köket. Matte har därför bäddat in fåtöljen i fluff för att dölja de avgnagda karmarna. Hon är lite trött på det så nu har jag hört rykten om att det ska komma en ny fåtölj åt mig. Hon ska köpa den av sin mamma, det är en sån där fåtölj som man kan fälla ut ett fotstöd på så det blir bra när jag sitter hemma och läser Kafka och Dostojevskij i fåtöljen om dagarna.


-Knäpp på knappen bara så kommer det ett kort på mig i gammelfåtöljen!

-Vill du ha hjälp?

-Så där ja! Det där blev väl bra!
Lite sorgligt är det att min gammelfåtölj ska kasseras. Hoppas jag inte kommer sakna den så mycket så jag måste tröstgnaga på den nya... Jag lovar ingenting bestämt...


1 kommentar:

Jenny,Nokia och Leo sa...

Håller med dig killen, lite regn har väl ingen dött av ;-D