fredag 17 juli 2009

Kul tur?

Den här veckan är vi hundvakt åt mattes föräldrars hund Remus. Vi funkar bra ihop men han är ju inte direkt någon partypolare... Han snarkar, vill gå upp tidigt på morgnarna och är bara helt enkelt en... riktig pensionär!

Pensionärer tycker ju om gamla saker och kultur tänkte jag så varför inte ta med honom på en tur till Ornässtugan som ett litet tidsfördriv?! Matte och husse tyckte det var en jättebra idé av mig så vi packade in oss i bilen och åkte dit. Nu ska jag lära honom ett och annat om Gustav Vasa och så tänkte jag men... ...när vi kom fram så ville matte och husse börja med att fika! Va, fika nu? Vi är ju vid Ornässtugan för att få oss en historielektion, inte för att mata huvudet med kladdkaka tänkte jag. Typiskt lärare, vill bara fika. Jag menar man har väl hört att alla lärare sitter och äter tårta varje rast och eleverna får bara stå utanför och titta på.Caféet var jättemysigt, Remus och jag fick lite vatten och sedan kom husses och mattes fika. Äppelkaka med vaniljsås, kladdkaka med grädde... Men... Var är Remus och mitt fika?
Hallå! VAR ÄR FIKAT?
Matte låtsades inte höra så pinsamt nog fick min gäst Remus och jag ligga och svälta under bordet.
Utsvulten hund nr 1
Utsvulten hund nr 2
Efter fikat ville inte husse och matte lära sig någon historia heller. Inget besök inne i stugan, bara promenera runt och ta kort utanför, snikna j---lar... Remus och jag fick bara hänga med. Posera när det skulle poseras, sitta fint såklart...
Men... Vad har du i fickan husse? Kan det vara lite hundgodis kanske? Om det är det så är ni förlåtna, men då vill jag ha minst två bitar! Ja och Remus kan kanske få en bit han också ;-) Det här var trevligt, det måste vi göra om! sa husse. Jo, jo men nästa gång räcker i så fall inte en bit hundgodis som muta, då ska jag minst ha en bulle för att uppföra mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mina två favvo raser. Men en Cavalier är ju inte mycket att leka med för en Whippet;)

Anonym sa...

Nej det kan nog alla hålla med om... Mållgan FÖRSÖKER leka med Remus men det går inte så bra.