söndag 19 april 2009

Vårnytt!

Det här är livet! Tänk en solig dag, du är lös ute och har en boll att leka med. Kan det bli bättre? På påskaftonen var jag hem till mattes föräldrar över dagen och de har en jättebra, stor tomt med staket runt så där kan man springa lös hur mycket som helst.
Man spankulerar lite med bollen i munnen...
.. Tvi! Jag fick jord i munnen!
Man kör ett vårrus!
Får galenpannaöron och är allmänt lycklig!
Faktiskt så var vi där för att träffa mattes föräldrars hund Remus som de övertagit. Han är 6 år gammal och är inte lika ung och frisk som jag så han gillade inte min stil till att börja med... Det tog ett tag, jag tror han var lite rädd för mig, men sen blev vi kompisar. Han är ingen direkt att leka med meeen... han är ju snäll och så! Igår hälsade Remus på hemma hos mig och då pysslade vi med min andra favoritsyssla på våren, sola på altanen. Det var lite lugnare för honom, man måste ju visa hänsyn för de äldre!

3 kommentarer:

Kennel Valanti sa...

Mållgan och Trolle är väldigt lika i sitt sätt verkar det... Roligt att läsa! ;)

// Sara & Helena med bror Trolle
www.munthers.se

Mona Lindström sa...

Tycker sättet påminner starkt om en beige hane i Mora. Smirre är hans namn. När han var yngre trodde vi att han var en infiltratör från Bin Ladins gäng. Min syster tom döpte honom till terroristen. Men nu är han en väluppfostrad herre som förstått att han är en värdig vinthund. Nästan lite väl värdig ibland.

Anonym sa...

Vad roligt med era kommentarer, kul att höra att han är lik både bror och far :) Han är sååå mysig!

/ Stolta matten